pomniejsz powiększ
menu
print

2016-09-23 09:38:39

Przetarg nieograniczony na remont nawierzchni drogi gminnej – sięgacz ulicy Sosnowej w Pogwizdowie o długości 300,00 mb.


<p><strong>Przetarg nieograniczony na remont nawierzchni drogi gminnej &ndash; sięgacz ulicy Sosnowej </strong><strong>w Pogwizdowie o długości 300,00 mb.</strong></p>

  • Remont nawierzchni drogi gminnej – sięgacz ulicy Sosnowej
  • w Pogwizdowie o długości 300,00 mb.

 

 

 

45 111200-0         Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne.

45 111220-6         Roboty w zakresie usuwania gruzu.

45 111300-1         Roboty rozbiórkowe.

45 122000-8         Próbne wykopy.

45 232410-9         Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej.

45 232452-5         Roboty odwadniające.

45 233252-0         Roboty w zakresie nawierzchni ulic.

45 233290-8         Instalowanie znaków drogowych.

45 233330-1         Fundamentowanie ulic.

 

 

 

 

 

 

 

Zatwierdzam:

 

 

Hażlach wrzesień 2016 r.

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (siwz)

 

Rozdział I

Informacje ogólne

 

  1. Zamawiającym jest: Gmina Hażlach, ul. Główna 57; 43-419 Hażlach; woj. śląskie;
  2. Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia wz < art.11 ust.8. na:
  • remont nawierzchni drogi gminnej – sięgacz ulicy Sosnowej w Pogwizdowie o długości 300,00 mb.
  1. Do czynności podejmowanych przez zamawiającego i wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) nie stanowią inaczej.
  2. Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
  3. Stosownie do art. 23 ust. 1 - 3 ustawy Pzp przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
  4. Formularz siwz jest udostępniony zainteresowanym wykonawcom nieodpłatnie.
  5. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi wykonawca. Wykonawca powinien zapoznać się z treścią całości siwz, której integralną część stanowią załączniki.
  6.  

Rozdział II

Opis przedmiotu zamówienia

 

Przedmiotem zamówienia jest remont nawierzchni drogi gminnej – sięgacz ulicy Sosnowej w Pogwizdowie o długości 300,00 mb, zgodnie z opracowanym projektem budowlanym.

Zakres robót obejmuje:

  1. wzmocnienie istniejącej podbudowy poprzez głęboki recykling wraz z jej stabilizacją - grubość 30 cm,
  2. wzmocnienie podbudowy warstwą tłucznia kamiennego - grubość 10 cm
  3. wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej - grubość 4cm
  4. wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej - grubość 4cm
  5. remont istniejących zjazdów
  6. uzupełnienie poboczy

Szczegółowy zakres zamówienia określa: przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz dokumentacja projektowa. Droga stanowi drogę publiczną i jest dostępna dla wszystkich użytkowników w tym również dla osób niepełnosprawnych.

Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisywanych w projekcie, w szczególności do określonych w projekcie z nazwy urządzeń lub materiałów, pod warunkiem wykazania przez wykonawcę, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez zamawiającego - są równoważne lub lepsze. Lokalizację przedstawiono na mapie.

 

Rozdział III

Termin realizacji zamówienia

 

Termin wykonania zamówienia ustala się do dnia 15 grudnia 2016 r.

 

Rozdział IV

Opis warunków udziału w postępowaniu, sposobu dokonywania oceny,

oraz sposobu przygotowania oferty i sposobu dokumentowania zatrudnienia osób.

 

  1. Oferta ważna spełniać musi następujące warunki:- oferta wraz z załącznikami musi mieć formę pisemną i winna być podpisana zgodnie z wymogami zawartymi w siwz i złożona w miejscu i w terminie wyznaczonym przez zamawiającego,
  2. - wykonawca nie może być wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-22, ustawy Pzp,
  3. Oferta musi być sporządzona w jednym egzemplarzu zgodnym z formularzem oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do siwz wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami. Wykonawca obowiązany jest przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami siwz.
  4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim oraz podpisana przez osoby do tego uprawnione Każdy podpis powinien być opatrzony pieczątką identyfikującą osobę podpisującą.
  5. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej.
  6. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. (załącznik nr 3)
  7. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 2-3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r.
  8. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp.
  9. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Najpóźniej w dniu przekazania placu budowy wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu załącznika nr 4. Kary umowne z tytułu niespełnienia wymagań stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający określił w § 3 ust. 1 pkt 3 umowy.
  10. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów, w szczególności:
  1. koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
  2. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumentyRozdział V
  3. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca przedłoży odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, oraz wykonał co najmniej jedną podobną robotę budowlaną odpowiadającą wartością i charakterem przedmiotowi zamówienia.

Informacje o oświadczeniach i dokumentach

  1. Do wypełnionego formularza oferty (załącznik nr 1) winny być dołączone następujące dokumenty:
  1. oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2);
  2. oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (załącznik nr 3);Na wezwanie zamawiającego w trakcie oceny ofert wykonawca jest zobowiązany przedłożyć:
  3.  
  4. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
  5. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
  1. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
  2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1:
  1. lit a) i b) - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp;
  2. lit c) i d) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
  1. nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
  2. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo posiadające zakres i podpisane przez osoby reprezentujące osobę prawną lub fizyczną. W przypadku złożenia kserokopii, pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do podpisywania oferty. Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda do wglądu oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii pełnomocnictwa.  
  3. Rozdział VI
  4.  
  5.  
  6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
  7. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 lit a) i b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 1 lit. c) i d), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.

Informacje o sposobie porozumiewania się z Zamawiającym

 

  1. Osobą po stronie Zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami w godzinach pracy Urzędu jest Dariusz Bąkowski
  2. Oświadczenia i dokumenty należy dostarczyć do zamawiającego osobiście lub drogą pocztową.Rozdział VII
  3.  

Wymagania dotyczące wadium i termin związania ofertą

  1.       Oferta powinna być zabezpieczona wadium, w wysokości 4.000,- zł (cztery tysiące złotych) najpóźniej do dnia 10 października 2016 r. do godz. 900 przez złożenie dokumentu wadialnego w siedzibie zamawiającego, pokój nr 9. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Cieszynie o/Hażlach nr 09 8113 1017 2003 0000 0505 0004, z zaznaczeniem „wadium przetargowe – ul. Sosnowa”. Wadium musi znaleźć się na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
  2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
  4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom, niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a ustawy Pzp.
  5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została

wybrana:

  1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
  2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
  3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania  Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.
  2.  
  3. Rozdział VIII
  4.        ofert.
  1. Termin składania ofert upływa dnia 10 października 2016 r. o godz. 900. Oferty należy złożyć w Urzędzie Gminy w Hażlachu, 43-419 Hażlach, ul. Główna 57, pokój nr 5. Oferty złożone po terminie zostaną niezwłocznie zwrócone przez zamawiającego.
  2. Oferta powinna być zamieszczona w kopercie, którą należy zaadresować na adres zamawiającego: Gmina Hażlach, 43-419 Hażlach, ul. Główna 57 i oznaczyć: „Oferta na ul. Sosnową. Nie otwierać przed 6 października 2016 r. godz. 930 oraz oznaczyć nazwą i adresem wykonawcy.
  3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10 października 2016 r. o godz. 930 w siedzibie zamawiającego, 43-419 Hażlach, ul. Główna 57, pokój nr 4. Otwarcie ofert jest jawne.
  4. Wybór oferty zamawiający będzie przeprowadzał w oparciu o art. 24 aa ustawy Pzp, tzn, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  5. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o:
  1. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
  2. wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
  3. wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,
  1. Wykonawca który uzyskał największą łączną liczbę punktów w kryterium oceny ofert w terminie 3 dni od udostępnienia informacji o wyborze oferty na stronie internetowej zamawiającego przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Opis kryteriów wyboru i sposobu oceny oferty
  2. Rozdział IX
  1. Wszystkie ceny określone przez wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały żadnym zmianom.
  2. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania.
  3. Cena oferty nie może być wyrażona w walucie obcej.
  4. Jeżeli wykonawca złoży ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kryteria oceny ofert.

Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował kryterium, którego znaczenie określa cena zadania brutto - 60 % (C), okres gwarancji – 30 %, warunki i uprawnienia z tytułu gwarancji – 10 %

W protokole postępowania zostanie wyliczona suma punktów dla kryterium, wg następującego wzoru:

  1. cena zadania brutto 60 % (C1)
  2. okres gwarancji   30 % (C2) – w przypadku zaoferowania terminu zgodnego z siwz wykonawca otrzyma 0 pkt, za każdy 6 miesięczny dłuższy okres gwarancji wykonawca otrzyma 5 pkt, ale nie więcej jednak niż 30 pkt,
  3. warunki i uprawnienia z tytułu gwarancji – 10 % (C3) - za usunięcie usterek w terminie 20 dni od daty wezwania do ich usunięcia wykonawca otrzyma 0 pkt, za usunięcie usterek w terminie 10 dni wykonawca otrzyma 5 pkt za usunięcie usterek w terminie 5 dni wykonawca otrzyma 10 pkt,C1 = ----------------------------- x 60 C2 = okres gwarancji,   C3= warunki i uprawnienia z tytułu gwarancji
  4. C = C1 + C2+ C3
  5. cena oferty
  6. cena minimalna

Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych powyżej. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.

Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, w szczególności w zakresie:

- oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679, z późn. zm.); 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.

 

Rozdział X

Sposób udzielania wyjaśnień dotyczących specyfikacji

 

  1. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści siwz. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: treści siwz wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa
  2. połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
  3. - na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie
  4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści siwz wpłynął po upływie terminu składania wniosku o którym mowa w ust.1, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
  5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o którym mowa w ust. 1.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
  6. Rozdział XI
  1. Zamawiający żąda od wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zwanego dalej zabezpieczeniem w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie w zaokrągleniu w dół do pełnych stu złotych.
  2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
  3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
  • pieniądzu;
  • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
  •      kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
  • gwarancjach bankowych;
  • gwarancjach ubezpieczeniowych;
  • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
  1. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego.
  2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  3. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy.
  4. Zamawiający zwraca 70 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.
  5. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi za wady stanowiąca 30 % zabezpieczenia będzie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu gwarancji i rękojmi za wady.
  6. Zamawiający zastrzega, że strony w umowie określą okres rękojmi za wady fizyczne równy okresowi udzielonej gwarancji. W przypadku zabezpieczenia należytego wykonania umowy, kwota 30% zabezpieczenia zostanie zatrzymana na okres udzielonej gwarancji równej okresowi rękojmi za wady fizyczne.

 

Rozdział XII

Postanowienia końcowe

 

  1. Unieważnienie postępowania może nastąpić tylko w przypadkach określonych w art. 93 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  2. Zamawiający nie udziela zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  3. Najpóźniej w dniu podpisania umowy wykonawca przedstawi zamawiającemu kosztorys szczegółowy.
  4. Przyszłe zobowiązania wykonawcy i zamawiającego regulować będzie umowa.
  5. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. Umowę zawiera się na czas oznaczony. Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do siwz,
  6. Termin udzielonej gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy,
  7. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6,
  8. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w zakresie zmiany terminu jej realizacji, w przypadkach:
  • na skutek działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperatury poniżej -5oC),
  • w przypadku technicznego, technologicznego i organizacyjnego braku możliwości wykonywania określonych prac w danym okresie roku (np. brak możliwości montażu, nawierzchni ze względu na temperaturę lub opady),
  • na skutek ujawnienia się w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia wad w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w terminie,
  1. Faktura płatna będzie w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania przez Gminę.
  2. Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane objęte umową w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia.
  3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane objęte umową.
  4. Kary umowne naliczane będą w następujących wysokościach: 1/ za zwłokę w wykonaniu umowy w wysokości 0,3 % wartości umowy brutto za każdy dzień zwłoki, 2/ za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji w wysokości 3,0 % wartości elementu, którego wada dotyczy za każdy dzień zwłoki, 3/ za nie przedłożenie schematu organizacyjnego budowy określonego w § 2 ust. 5 umowy we wskazanym terminie w wysokości 2% wartości umowy brutto,
  5. Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
  6. W przypadku wcześniejszej płatności faktury na wniosek wykonawcy udziela on zamawiającemu upustu w wysokości 1,00 % wartości faktury brutto za każde 7 dni wcześniejszej płatności, przy czym najkrótszy termin płatności faktury to 7 dni.

Rozdział XIII

Pouczenia o środkach ochrony prawnej

 

  1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy:

1) określenia warunków udziału w postępowaniu;

2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

3) odrzucenia oferty odwołującego;

4) opisu przedmiotu zamówienia;

5) wyboru najkorzystniejszej oferty.

    1. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
    2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Marek Gabzdyl
Data powstania: 23.09.2016 09:38
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 569

Załączniki

Typ Nazwa Komentarz Data Dodał
załącznik siwz.doc specyfikacja istotnych warunków zamówienia 2016-09-23 09:39:41 Gabzdyl Marek
załącznik załącznik nr 1 - oferta.doc załącznik nr 1 2016-09-23 09:40:06 Gabzdyl Marek
załącznik załącznik nr 2 - oswiadczenie-z-art-25a-ust-1-ustawy-Pzp-warunki-udzialu-postepowanie-jednoetapowe.docx załącznik nr 2 2016-09-23 09:40:25 Gabzdyl Marek
załącznik załącznik nr 3 - oswiadczenie-z-art-25a-ust-1-ustawy-Pzp-podstawy-wykluczenia.docx załącznik nr 3 2016-09-23 09:40:40 Gabzdyl Marek
załącznik załącznik nr 4 - potwierdzenie umowy o pracę.docx załącznik nr 4 2016-09-23 09:40:56 Gabzdyl Marek
załącznik załącznik nr 5 - grupa kapitałowa.docx załącznik nr 5 2016-09-23 09:41:07 Gabzdyl Marek
załącznik załącznik nr 6 - wzór umowy.doc załącznik nr 6 2016-09-23 09:41:25 Gabzdyl Marek
załącznik załącznik nr 7 - karta gwarancyjna.docx załącznik nr 7 2016-09-23 09:41:36 Gabzdyl Marek
załącznik Projekt Budowlany.pdf projekt 2016-09-23 10:54:29 Gabzdyl Marek
załącznik Zgłoszenie zamiaru budowy.pdf zgłoszenie 2016-09-23 10:54:44 Gabzdyl Marek
załącznik Przedmiar robót - Przebudowa drogi gminnej sięgacza ul. Sosnowej w Pogwizdowie.doc przedmiar 2016-09-23 10:55:19 Gabzdyl Marek
załącznik Przedmiar robót tytuł - Przebudowa drogi gminnej sięgacza ul. Sosnowej w Pogwizdowie.doc przedmiar 2016-09-23 10:55:29 Gabzdyl Marek
załącznik Spis działów przedmiaru - Przebudowa drogi gminnej sięgacza ul. Sosnowej w Pogwizdowqie.doc przedmiar 2016-09-23 10:55:38 Gabzdyl Marek
załącznik POR- ul. Sosnowa Pogwizdów.pdf org ruchu 2016-09-23 10:56:46 Gabzdyl Marek
załącznik Zatwierdzenie- POR.pdf org ruchu 2016-09-23 10:57:04 Gabzdyl Marek
załącznik D.01.01.01 - Odtworzenie trasy.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:57:48 Gabzdyl Marek
załącznik D.01.02.04. Rozbiorka elementów dróg.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:57:59 Gabzdyl Marek
załącznik D.01.03.02 - Kablowe linie energetyczne.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:58:08 Gabzdyl Marek
załącznik D.02.00.00 - Roboty ziemne..doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:58:16 Gabzdyl Marek
załącznik D.03.02.01a - Kanalizacja - regulacja urządzeń.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:58:26 Gabzdyl Marek
załącznik D.03.02.01S - Kanalizacja sanitarna.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:58:34 Gabzdyl Marek
załącznik D.04.01.01 - Profilowanie i zagęszczanie koryta.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:58:43 Gabzdyl Marek
załącznik D.04.01.10 Głęboki recykling podbudowy.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:58:51 Gabzdyl Marek
załącznik D.04.02.01- Warstwy odsączające i odcinające.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:58:59 Gabzdyl Marek
załącznik D.04.03.01 - Oczyszczenie i skropienie.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:59:08 Gabzdyl Marek
załącznik D.04.04.01. Podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowana mechanicznie.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:59:16 Gabzdyl Marek
załącznik D.04.04.02 - Podbudowa z kruszywa łamanego.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:59:25 Gabzdyl Marek
załącznik D.04.08.04 - Wyrównanie podbudowy tłuczniem.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:59:32 Gabzdyl Marek
załącznik D.05.03.05a - Nawierzchnia z betonu asfaltowego - warstwa ścieralna.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 10:59:47 Gabzdyl Marek
załącznik D.05.03.05b - Nawierzchnia z betonu asfaltowego - warstwa wiążąca.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 11:00:04 Gabzdyl Marek
załącznik D.06.03.01 - Ścinanie poboczy.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 11:00:18 Gabzdyl Marek
załącznik D.07.02.01 - Oznakowanie pionowe.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 11:00:28 Gabzdyl Marek
załącznik D.08.05.01- Ścieki z prefabr. elem. betonowych.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 11:00:37 Gabzdyl Marek
załącznik DM 00.00.00 - Wymagania ogólne - Przebudowa drogi gminnej sięgacza ul. Sosnowej w Pogwizdowie.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 11:00:46 Gabzdyl Marek
załącznik Specyfikacje techniczne tytuł - Przebudowa drogi gminnej sięgacza ul. Sosnowej w Pogwizdowie.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 11:00:55 Gabzdyl Marek
załącznik Spis specyfikacji technicznych - Przebudowa drogi gminnej sięgacza ul. Sosnowej w Pogwizdowie.doc specyfikacja techniczna 2016-09-23 11:01:03 Gabzdyl Marek
załącznik Lokalizacja.docx lokalizacja 2016-09-23 11:02:04 Gabzdyl Marek

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu